Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 35 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Studie velkokapacitních nákladních souprav pro silniční dopravu
Božik, Michal ; Škopán, Miroslav (oponent) ; Kubín, Martin (vedoucí práce)
Tato práce je studií velkokapacitních přívěsových a návěsových souprav s celkovou délkou 25,25 metru. Obsahuje přehled a srovnání legislativních poţadavků a přepravní kapacity. Dále uvádí popis jednotlivých souprav, jejich specifických prvků a zhodnocení přínosu nasazení těchto souprav do silničního provozu.
Výpočetní model a analýza systému adaptivních semaforů
Terbr, Filip ; Šimek, Václav (oponent) ; Strnadel, Josef (vedoucí práce)
Bakalářská práce se věnuje tématu adaptivních křižovatek a studiem jejich vlivu na plynulost provozu a jiné. V práci je obsažen rozbor aktuálně používaných dopravních detektorů, rozbor hlavních problémů klasických křižovatek a možnosti jejich řešení, následně návrh modelu, popis realizace a testování vytvořeného modelu. Výsledný model je vytvořen v softwaru UPPAAL SMC a jedná se o systém navzájem komunikujících časovaných automatů. Testování probíhá porovnáváním výsledků testů klasických semaforů s výsledky adaptivních semaforů.
Vehicle Classification Using Radar
Gottwald, Vilém ; Zemčík, Pavel (oponent) ; Maršík, Lukáš (vedoucí práce)
The goal of this work is to recognize vehicles from radar point clouds. The radar produces the distance and angle for each target. This representation can be converted into the Cartesian coordinate system to obtain a point cloud 3D representation of the scene. In this thesis, existing approaches to object recognition in point clouds are presented. The method chosen for this thesis consists of object detection using point clustering and subsequent classification using a recurrent neural network. The objects are created from the point clouds using a modified DBSCAN algorithm. Features are extracted from each entity and utilized for classification into different types of vehicles using long short-term memory (LSTM) neural network. A dataset containing 57 345 annotated objects was created to train and evaluate the model. The developed model achieved an F1-score of 83 % on this data.
Přestupky proti bezpečnosti a plynulosti provozu na pozemních komunikacích
Sárová, Lenka ; Prášková, Helena (vedoucí práce) ; Kopecký, Martin (oponent)
Předložená diplomová práce pojednává o přestupcích proti bezpečnosti a plynulosti provozu na pozemních komunikacích. Toto téma je velmi aktuální, protože s těmito přestupky se za svůj život setká každý z nás. Tyto přestupky jsou upraveny v zákoně o silničním provozu. Obecnou úpravu obsahuje zákon o přestupcích. Práce je rozčleněna do sedmi kapitol. První kapitola seznamuje s historií úpravy od vzniku samostatné Československé republiky v roce 1918 do současnosti. Následuje kapitola popisující účinnou právní úpravu. Tato kapitola obsahuje obecnou úpravu odpovědnosti za přestupky, dále pojednává o znacích skutkových podstat přestupků a je zakončena charakteristikou skutkových podstat definovaných zákonem o silničním provozu. Ve třetí kapitole jsem se zaměřila na porovnání přestupků a trestných činů. Opět jsem nejdříve srovnala obecnou úpravu odpovědnosti za přestupky a za trestné činy. Dále jsem vyjmenovala, které trestné činy by mohly být spáchány v souvislosti s provozem na pozemních komunikacích, a následně jsem se zabývala dle mého názoru nejčastěji páchanými trestnými činy. Čtvrtá kapitola se zabývá sankcemi, které je možné za přestupky uložit. Pravidla pro ukládání sankcí jsou stanovena zákonem o přestupcích; konkrétní výše sankcí jsou stanoveny zákonem o silničním provozu. S přestupky proti bezpečnosti...
Výpočetní model a analýza systému adaptivních semaforů
Terbr, Filip ; Šimek, Václav (oponent) ; Strnadel, Josef (vedoucí práce)
Bakalářská práce se věnuje tématu adaptivních křižovatek a studiem jejich vlivu na plynulost provozu a jiné. V práci je obsažen rozbor aktuálně používaných dopravních detektorů, rozbor hlavních problémů klasických křižovatek a možnosti jejich řešení, následně návrh modelu, popis realizace a testování vytvořeného modelu. Výsledný model je vytvořen v softwaru UPPAAL SMC a jedná se o systém navzájem komunikujících časovaných automatů. Testování probíhá porovnáváním výsledků testů klasických semaforů s výsledky adaptivních semaforů.
Přestupky proti bezpečnosti a plynulosti provozu na pozemních komunikacích
Sárová, Lenka ; Prášková, Helena (vedoucí práce) ; Kopecký, Martin (oponent)
Předložená diplomová práce pojednává o přestupcích proti bezpečnosti a plynulosti provozu na pozemních komunikacích. Toto téma je velmi aktuální, protože s těmito přestupky se za svůj život setká každý z nás. Tyto přestupky jsou upraveny v zákoně o silničním provozu. Obecnou úpravu obsahuje zákon o přestupcích. Práce je rozčleněna do sedmi kapitol. První kapitola seznamuje s historií úpravy od vzniku samostatné Československé republiky v roce 1918 do současnosti. Následuje kapitola popisující účinnou právní úpravu. Tato kapitola obsahuje obecnou úpravu odpovědnosti za přestupky, dále pojednává o znacích skutkových podstat přestupků a je zakončena charakteristikou skutkových podstat definovaných zákonem o silničním provozu. Ve třetí kapitole jsem se zaměřila na porovnání přestupků a trestných činů. Opět jsem nejdříve srovnala obecnou úpravu odpovědnosti za přestupky a za trestné činy. Dále jsem vyjmenovala, které trestné činy by mohly být spáchány v souvislosti s provozem na pozemních komunikacích, a následně jsem se zabývala dle mého názoru nejčastěji páchanými trestnými činy. Čtvrtá kapitola se zabývá sankcemi, které je možné za přestupky uložit. Pravidla pro ukládání sankcí jsou stanovena zákonem o přestupcích; konkrétní výše sankcí jsou stanoveny zákonem o silničním provozu. S přestupky proti bezpečnosti...
Řízení o přestupcích proti bezpečnosti a plynulosti silničního provozu (se zaměřením na postupy prováděné před zahájením řízení a řízení v 1. stupni)
Neuvirt, Tomáš ; Prášková, Helena (vedoucí práce) ; Vopálka, Vladimír (oponent)
Resumé Tématem této práce je "Řízení o přestupcích proti bezpečnosti a plynulosti silničního provozu". Přestože nejde o zvláštní druh správního řízení, jedná se o problematiku, která zasluhuje pozornost. Každý z nás se denně účastní silničního provozu. Je tak důležité znát nejen pravidla silničního provozu, ale též pravidla a principy řízení, v němž se projednávají přestupky proti bezpečnosti a plynulosti silničního provozu. Účelem této práce je poskytnout přehled průběhu projednávání přestupků proti bezpečnosti a plynulosti silničního provozu a upozorňuje na nepřesnosti, nejasnosti a nesprávnosti v předpisech, jimiž se řízení, v němž se tyto přestupky projednávají, řídí a v neposlední řadě se věnuje též posledním novelám v těchto předpisech a jejich důsledkům pro něj. Tato práce se člení na devět kapitol, z nichž první a poslední kapitolu tvoří úvod a závěr. Druhá kapitola se věnuje samotnému pojmu přestupku. Třetí kapitola stručně přibližuje přestupky proti bezpečnosti a plynulosti silničního provozu a zájmy jimi chráněné. Čtvrtá kapitola poskytuje všeobecný přehled o správním řízení. Pátá kapitola se věnuje postupům prováděným před zahájením správního řízení. Zároveň se podrobně věnuje posledním změnám, které byly do tohoto stadia řízení přineseny s účinností od 19 ledna 2013 zákonem č. 297/2011 Sb....
Přežiješ mládí? - Analýza televizního pořadu pro mládež
Voslář, Václav ; Jirků, Jan (vedoucí práce) ; Kocourková, Lucie (oponent)
Tématem bakalářské práce je analýza televizního pořadu ‚Přežiješ mládí?'. V práci by mělo být dosaženo důkladné analýzy, jejímž nástrojem bude sémiotická analýza jako metoda vhodná pro rozbor významové složky jakéhokoliv audiovizuálního díla. Analyzovaný pořad má být pořadem vzdělávacím a je zaměřen především na mládež přibližně mezi sedmnácti a čtyřiadvaceti lety. Vedle sémiotické analýzy by měl text práce obsahovat také stručnou a věcnou sumarizaci nejrůznějších poznatků o vlivu médií na společnost, o vlivu médií na mládež s důrazem na televizi a o vzdělávacích možnostech médií, které se práce pokouší ukázat především ve vztahu k mladé generaci. Televizní pořad ‚Přežiješ mládí?' se týká dopravních nehod a častých chyb mladých v silničním provozu. Vedle analýzy pořadu se proto bude text práce částečně také zabývat vztahem mladých k bezpečnosti v silničním provozu a prostorem, který lze nacházet v rámci zlepšování přístupu cílové skupiny k dané problematice. Po teoretické pasáži bude následovat metodologická část, která vyloží specifika sémiotické analýzy a poukáže na teorii jednotlivých složek, které budou z významového hlediska analyzovány. Třetí část práce bude analytická. Vedle aplikace sémiotické analýzy bude prozkoumán žánr a vyprávěcí struktura seriálu. Titulní seriál bude také zasazen do kontextu...
Zhodnocení migrační propustnosti krajiny - případová studie na dálnici R 10
Novák, Libor ; Keken, Zdeněk (vedoucí práce) ; Kušta, Tomáš (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá vlivem technických bariér na množství nehod se zvěří. Na dálnici D10 se během let 2006 až 2014 stalo celkem 598 nehod, ve kterých byla sražena zvěř. Bylo vyčleněno celkem 6 kategorií bariér: 1) žádná bariéra, 2) kovové svodidlo, 3) betonové svodidlo, 4) vyztužené kovové svodidlo, 5) protihluková stěna, 6) plot, které byly během terénního průzkumu zaměřeny. Následně byl přidán územní průmět zaznamenaných nehod a řešeny jejich vazby. V práci je dále řešen vliv urbanizovaných ploch a vytvořena hustota nehod na 1 km dálnice. Výsledky ukazují, že nebyl prokázán vliv technických bariér v kontextu celé dálnice (p=0,73164) . Z analýzy hustoty nehod vyplývá několik rizikových míst, kde dochází ke shlukování nehod >19 nehod/km. Veškeré rizikové hotspoty vykazují shodné vlastnosti. Nacházejí se v blízkosti lesních biotopů nebo jimi prochází liniové prvky zeleně.
Analýza příčin a prevence střetu motorových vozidel se zvěří v okrese Teplice
Zajíček, Lukáš ; Vach, Marek (vedoucí práce) ; Najnarová, Eva (oponent)
Má bakalářská práce se zabývá analýzou příčin a prevence střetu motorových vozidel se zvěří v okrese Teplice. Cílem je analyzovat a vyhodnotit statistické údaje týkající se právě střetů zvěře s motorovými vozidly v období od roku 2010 až do roku 2014. Pro analyzování byla použita data ze statistik Policie České republiky za sledované období, tedy z let 2010 až 2014. Tyto údaje byly analyzovány, byl stanoven celkový počet střetů zvěře s motorovými vozidly, dále počty a konkrétní druhy sražené zvěře a také celková hmotná škoda vzniklá při těchto kolizních situacích. Dále se práce zabývá vyhodnocením nejrizikovějších úseků silnic v okrese Teplice a následným řešením možných preventivních opatření, které by zabraňovaly nebo alespoň snižovaly možnost kolizí zvěře s motorovými vozidly.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 35 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.